Izveštaji (Reports)


Krajnji proizvod baze podataka je obično izveštaj koji se pravi na osnovu tabele ili upita.

Svrha izveštaja je da na ekranu ili preko štampača, na hartiji, izračunate i prikažete zbirne podatke, sa proizvoljnim detaljima, formatom, slikom ili grafikom.

Glavna razlika između izveštaja (Reports) i formulara (Forms) je u njihovoj nameni. Formularom se unose podaci i u njima se podaci mogu menjati (ukoliko drugačije nije podešeno), dok se izveštajem ne mogu menjati podaci, već samo pregledati.

–        Izveštaj se može koristiti za grupisanje podataka i prikaz kumulativnih podataka.

–        Većina metoda za izradu obrazaca primenjuje se i na izveštaje.

  Microsoft Access ima dva načina izrade izveštaja:

1)      čarobnjaci (Wizard)

2)      direktno (Report Design).

    Razlike između obrazaca i izveštaja:

1)      Izveštaji su namenjeni samo za štampanje i za razliku od obrazaca nisu namenjeni za prikazivanje u prozoru. Izveštaje je jedino moguće prikazati u pregledu pred štampanje (Print Preview) ili u dizajnerskom ekranu (Design View).

2)      Vrednost osnovnih podataka za izveštaj ne može se izmeniti kontrolnim objektima kao kod obrazaca.

3)      Okvir za dijalog Printer Setup kontroliše minimalne leve, desne , gornje i donje margine izveštaja. Ako je širina izveštaja manja od širine stranice koja se štampa, struktura izveštaja određuje desnu marginu.

4)      U višekolonskim izveštajima, broj kolona, širina kolone i razmak kolona se podešavaju u okviru za dijalog Page Setup.

 Izveštaji u Access-u imaju mnoge zajedničke osobine sa obrascima:

1)      Čarobnjaci za izveštaje (Report Wizard) – prave tri osnovne vrste izveštaja: sa jednom kolonom, izveštaje po grupama i zbirovima i poštanske nalepnice. Izgled ovih izveštaja se naknadno može menjati i prilagođavati potrebama.

2)      Sekcije (Sections) – sadrže zaglavlja i podnožja izveštaja koja se pojavljuju jednom na početku i n kraju izveštaja, i zaglavlja i podnožja stranica koja se štampaju na vrhu i na dnu svake stranice. Podnožje izveštaja se često koristi za štampanje ukupnog zbira.

3)   Sekcije grupe (Group sections) izveštaja omogućavaju grupisanje zapisa. Svaka sekcija može da ima svoje zaglavlje (Group Headers), za štampanje naziva grupe, i podnožje (Group Footers), za štampanje grupnih podzbirova.

Postoji šest osnovnih tipova izveštaja koji se mogu napraviti u Access-u:

  1. Izveštaji sa jednom kolonom prikazuju u jednoj koloni vrednosti svakog polja u svakom zapisu tabele ili upita.
  2. Tabelarni izveštaji obezbeđuju kolonu za svako polje tabele ili upita i štampanje vrednosti svakog polja zapisa u redovima ispod zaglavlja kolone. Ako ima više kolona nego što može da stane na jednu stranicu, sledeće stranice se štampaju po redu, dok se ne odštampaju sve kolone. Tek posle se prelazi na sledeću grupu zapisa.
  3.   Višekolonski izveštaji se prave iz izveštaja sa jednom kolonom. Informacije koje ne stanu u prvu kolonu prelaze u drugu kolonu, i tako redom.
  4. Izveštaji po grupama i zbirovima su najčešća vrsta izveštaja. Ti izveštaji sabiraju podatke za grupe zapisa i n kraju izveštaja formiraju ukupan zbir.
  5. Poštanske nalepnice su posebna vrsta višekolonskih izveštaja, namenjena za štampanje imena i adresa ili drugih podataka iz više polja, u grupama.
  6. Nezavisni izveštaji sadrže podizveštaje zasnovane na nepovezanim izvorima podataka, kao što su tabele i upiti.

Овај унос је објављен под Osnove baza podataka. Забележите сталну везу.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s